مراحل رشد کرم ابریشم

مراحل رشد کرم ابریشم

مراحل رشد کرم ابریشم : وب سایت پرورش مرجع کامل آموزش پرورش کرم ابریشم است .

  • پس از جفت گیری ، پروانه کرم ابریشم ماده تخم های ریز خود را بر روی برگ های توت می گذارد. پروانه های کرم ابریشم در مرحله آخر چرخه زندگی خود غذا نمی خورند  ، آنها جفت گیری می کنند. پس از تخم ریزی  پروانه های بالغ می میرند. در مناطقی که دما فصول زیاد تغییر می کند ، پروانه کرم ابریشم فقط سالی یک بار تولید مثل می کند. در مناطقی که آب و هوا همیشه گرم است ، چرخه زندگی پروانه در حال انجام است
  • در مناطقی که فصول تغییر می کند ، پروانه کرم ابریشم ماده در اواخر تابستان تخم های خود را می گذارد و تخم ها تا بهار تخم نمی گذارند. اگر ناحیه ای که تخمها در آن قرار داده می شود دائماً گرم باشد ، تخم ها پس از  حدود 10 روز تخلیه می شوند . از درون تخم ، کرم ابریشمی ریز به طول 1/8 اینچ پدیدار می شود.
  • سپس کرم های کوچک از برگ توت تغذیه می کنند
  • پس از مدت 14 الی 30 روز کرم ها آماده پیله سازی هستند
  • سپس کرم ها به وسیله ماده ای که از دهانشان بیرون میاید دور خود پیله می بافند این پیله به برگ متصل است
  • بعد از چند هفته، کرم سابق (پروانه ی فعلی) آماده ی بیرون آمدن از پیله است. او با استفاده از پاهای پروانه ای جدیدش پیله را پاره می کند و بیرون می آید.

فیلم مراحل رشد کرم ابریشم

تقاضا برای ابریشم طبیعی همچنان زیاد است و از کرم های ابریشمی برای ساخت نخ های ابریشمی استفاده می شود. فرایند کشت کرمهای ابریشم نوغانداری نام دارد. کرم ابریشم بالغ به طول بین پنج تا هفت سانتی متر می رسد که این یک عامل شگفت انگیز است و طی چند روز ، کرم ابریشم  یک پیله تولید می کند ، که از آن می توان ششصد متر نخ ابریشم را برداشت کرد ، اما 50 هزار پیله نیز لازم است برای تولید فقط 1 کیلو نخ ابریشم خام.

مراحل رشد کرم ابریشم
مراحل رشد کرم ابریشم

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *