خلاصه کتاب اسرار ذهن ثروتمند

با توجه به پیچیدگی ها و قدرت های ناشناخته قدرت ذهن، کتاب های متعددی در این زمینه تالیف شده اند. یکی از این کتاب ها، کتاب اسرار ذهن ثروتمند نوشته تی هارو اکر است. این کتاب بر اساس تجربیات شخصی نویسنده بوده و سعی دارد تا با ارائه راهنمایی هایی در ارتباط با تغییر الگوهای ذهنی، به خواننده این پیام را انتقال بدهد که قدرت اصلی برای جذب ثروت، ذهن توست.
در این مطلب به معرفی کلی این کتاب، و خلاصه کتاب اسرار ذهن ثروتمند پرداخته شده است.

خلاصه کتاب اسرار ذهن ثروتمند:

یکی از کتاب های موفق در زمینه شناخت ذهن و استفاده از آن در جهت جذب خواسته ها، کتاب اسرار ذهن ثروتمند نوشته تی هارو اکر است. در کتاب “اسرار ذهن ثروتمند”، تی هارو اکر به شما کمک می‌کند تا الگوهای فکری که ممکن است در ذهن شما درباره پول و درآمد وجود داشته باشد را تغییر دهید. او به شما یاد می‌دهد که چگونه فکر و عمل کنید مانند افراد ثروتمند و موفق و الگوهای ذهنی خود را به سمت موفقیت و ثروت جهانی تغییر دهید.

این کتاب، یک راهنمای کاربردی است که به شما کمک می‌کند در زندگی خود تغییرات مثبتی ایجاد کنید و با اندیشیدن و عمل کردن همانند افراد موفق، به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کنید. این کتاب بر اساس تجربه های نویسنده بوده که شکست های مالی زیادی را تجربه کرده و در نهایت، قدرت جذب ثروت را در ذهن خود یافته است.

خلاصه کتاب اسرار ذهن ثروتمند

خلاصه ای از این کتاب:

در ابتدا، تی هارو اکر طرح معمولی و کلیشه‌ای درباره پول که در ذهن اکثر ما وجود دارد را شرح می‌دهد و عملکرد آن را تبیین می‌کند. او معتقد است که این طرح در ذهن افراد عادی، یک الگوی کلیشه‌ای و نامناسب است. این وضعیت را به یک نوع بیماری تشبیه می‌کند، اما به باور او، این بیماری قطعاً درمان پذیر است. راه حل این است که این طرح را شناسایی کنید، آن را مورد بازنگری قرار دهید و به نحوی آن را بهبود و ارتقا دهید.

در بخش دوم کتاب “اسرار ذهن ثروتمند”، که به عنوان “پرونده‌ی ثروت” شناخته می‌شود، اِکر هفده پرونده مختلف را ارائه می‌دهد تا به دقت ببینیم که چگونه یک فرد ثروتمند فکر می‌کند. هر پرونده از ثروت، رویه‌های عملی خاصی دارد که ما را قادر می‌سازد آن را در زندگی واقعی تمرین کرده و مهارت‌های مالی خود را تقویت کنیم.

اسرار ذهن ثروتمند

هدف نویسنده از تالیف کتاب اسرار ذهن ثروتمند:

هدف اصلی نویسنده در نگارش کتاب “اسرار ذهن ثروتمند”، توضیح دادن این است که چرا برخی افراد در جامعه ثروتمند هستند در حالی که بسیاری دیگر، با تمام تلاش‌هایشان، همچنان به موفقیت مالی نمی‌رسند. کتاب دارای دو بخش است:

  • “برنامه‌ی پولی شما” و “پرونده‌های ثروت”. این دو بخش به خوانندگان کمک می‌کنند تا در نهایت متوجه شوند که چرا برخی از آن‌ها موفق به کسب ثروت می‌شوند و برخی دیگر به متوسطی مالی یا حتی شکست مالی می‌خورند. با استفاده از راهکارهای ارائه شده در کتاب، خوانندگان قادر خواهند بود آینده مالی خود را تغییر داده و به سمت بهبود آن هدایت شوند.

در بخش مقدمه ، نویسنده هدف خود را اینگونه بیان کرده است:

  • در بخش اول این کتاب توضیح خواهیم داد که وقتی حرف پول در میان باشد، چگونه فکر و عمل هر کدام از ما شرطی شده؛ و در ضمن چهار استراتژی کلیدی برای بازنگری در برنامه پولی ذهنی مطرح می شود. در بخش دوم فرق های بین شیوه ی فکر کردن ثروتمندان، طبقه ی متوسط و فقرا بررسی می شوند و هفده نگرش و اقدام بر شمرده می شوند که باید عملیاتی شوند تا تغییرات دائمی در زندگی مالی تان اتفاق بیفتد.

هدف نویسنده از تالیف کتاب اسرار ذهن ثروتمند

مطالعه این کتاب برای چه افرادی توصیه می شود:

نویسنده این کتاب را بر اساس تجربیاتی نوشته که در زندگی واقعی داشته است. او یک استاد در زمینه کسب و کار از سطوح پایین‌تر است. او دارای یک استعداد شگفت‌انگیز برای آغاز کسب‌وکارها با منابع محدود است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، توانسته است ثروت و درآمد قابل توجهی را بدست آورد. او عاشق است این روش‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

با توجه به این توضیحات، خواندن این کتاب برای افرادی توصیه می شود که در مسیر کسب ثروت گم شده اند و یا نیاز است تا بدون داشتن سرمایه اولیه و بدون داشتن پیش زمینه، ثروت دلخواه را به سمت خود جذب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *