پرورش زالو PDF

پرورش زالو PDF

پرورش زالو PDF : وب سایت پرورش مرجع کامل آموزش پرورش زالو است :
اندام های حسی زالوها در کجا قرار دارند؟
اندام های حسی زالو ها که آن ها را قادر می سازد تا تمامی تغییرات

را حس کنند در راس و سطح بدن زالوها قرار گرفته است. گیرنده هایی که در سر زالوها وجود دارند باعث می شوند که زالوها بوهای مختلف را حس کنند. زالوها یک یا دو جفت چشم نیز در سر خود دارند. از تعداد چشم های موجود در سر زالوها می توان به نوع و گونه زالوها پی برد.

چه زالوهایی برای درمان استفاده می شوند و چه زالوهایی سمی و غیر قابل استفاده هستند؟

پرورش زالو PDF : بهترین نوع زالو، زالوهایی هستند که اندازه ای متوسط دارند و سر آنها بزرگ می باشد. رنگ این زالوها ماشی است که بالای آنها رنگ تقریبا سبزی دارد و دو خط زرنیخی طولانی بر پشت آن وجود دارد. این گونه زالوها در آب برکه هایی که خزه دار هستند وجود دارند. بهترین زالوهایی که برای درمان از آن ها استفاده می شود زالوهای سرخ مایل به زرد می باشند. این زالوها دارای پهلوی مستدیر می باشند. از دیگر زالوهای مناسب برای درمان می توان زالوهای جگری رنگ، زالوهایی که شبیه ملخ های ریز هستند، زالوهایی که شبیه دم موش هستند، زالوهای باریک و سر کوچک و زالوهای شکم قرمزی که در آب جاری زندگی می کنند را نام برد.
زالوهایی سمی و غیر قابل استفاده می باشند که پشم دار و مزغب هستند، دارای خطوط لاجوردی رنگ بوقلمون هستند و شبیه مار ماهی و یا آنچه در گودال های ردی رشد کرده اند باشند.

پرورش زالو PDF صید زالو:

پرورش زالو PDF
پرورش زالو PDF

پرورش زالو PDF : زالوها معمولا به صورت دسته جمعی حرکت می کنند و به صورت کلونی حرکت های هماهنگی دارند. در صورتی که یک زالو به یک جانور دیگر و یا به یک انسان بچسپد زالوهای دیگر بوی خون را متوجه شده و به سوی آن زالو هجوم میبرند. صیادان برای صید زالوهای درون مرداب جوراب زنانه ای که قد آن تا بالای ران باشد می پوشند. سپس به درون آب رفته و پای خود را تکان می دهد تا زالوهای درون مرداب از حرکت آب متوجه حضور آنها شوند. زالوها بوی انسان را تشخیص داده و به سمت طعمه حرکت می کنند و سپس به جوراب می چسپند اما نمی توانند نیش بزنند. زمانی که زالوها به کل جوراب ها چسپیدند صیادها از مرداب بیرون آمده و جوراب ها را به صورت برعکس از پای خود بیرون می آورند و در این حالت جوراب ها به شکل کیسه هایی در می آیند که تعداد زیادی زالو در آنها قرار دارد. با دست نیز می توان زالوها را صید کرد. به طوری که صیادان می توانند برای جلوگیری از چسپیدن زالو به پای خود چکمه های بلندی پوشیده و در مرداب فرو روند و با دست زالوها را صید کنند.

پرورش زالو PDF – چگونه علائم اشتهای زالو به غذا را تشخیص دهیم؟

پرورش زالو PDF : زمانی که زالو در سطح آب شنا می کند و ضربات عمودی و امواج سینوسی ایجاد می کند و به طور معمول موکوس ترشح میکند می توان گفت که گرسنه است. زالوها معمولا بعد از یک دوره گرسنگی ۳ ماهه ترشحات موکوسی خود را آغاز می کند. اما موکوس از کدام قسمت زالو ترشح می شود؟ موکوس معمولا از لب فوقانی بادکش جلو در ناحیه سر ترشح می شود. زمانی که زالو گرسنه است پوست آن به صورت چین چین در می آید و در برخی اوقات نیز مشاهده می شود که پوست زالو تا می خورد. زمانی که زالو تغذیه می کند و دیگر گرسنه نیست کاملا حجیم شده و کشیده می شود که خون بیشتری ذخیره کند.
زالو به دلیل دارا بودن نوع خاصی از ماهیچه می تواند ساعت ها و یا روزها در یک حالت به صورت چسپیده به یک نقطه باقی بماند و تنها کافی است بادکش عقبی خود را به جایی متصل نماید و در همین حالت بدون حرکت مدت ها باقی بمانند. در واقع ماهیچه های زالو است که به آن کمک می کند که در محیط های مختلف حرکت کند به طوری‌ که در سخت ترین شرایط ها و حتی درون آب های کم اکسیژن نیز زالوها قادر به حرکت می باشند.

سیستم تغذیه و نوع غذای زالوهای نوزاد چگونه می باشد؟

پرورش زالو PDF : همانطور که اشاره شد زالوها زندگی انگلی شکل دارند و در برخی مواقع از جسد برخی موجودات دیگر تغذیه می کنند و یا با شکار کرمها، حشرات و یا جانوران دیگر خود را سیر می کنند. زالوها خود را به بدن آبزی ها چسپانده و خون خواری می کنند. زالوها می توانند در یک وعده غذایی خود حدود چندین برابر وزن خود خون بمکند. زالوهایی که تغذیه کامل داشته باشند تا حدود یک هفته بی حرکت می مانند و بعد از یک هفته می توانند حرکت و یا شنا کنند. جذب و هضم غذا در زالو ها بسیار کند انجام میگیرد و حداقل ۲ ماه دیگر طول خواهد کشید تا زالو بتواند بار دیگر طعمه خود را پیدا کرده و تغذیه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *