مشاوره پرورش زالو

مشاوره پرورش زالو

مشاوره پرورش زالو :وب سایت پرورش مرجع کامل آموزش پرورش زالو است :

منبع مطلب “مشاوره پرورش زالو ” کتاب آموزش 0 تا 100 پرورش زالو است

دمایی که برای نگهداری از زالوها مناسب می باشد بین ۴-۱۰ درجه است. اگر بتوانید زالوها را در خاک مرطوب و تمیز نگهداری کنید که باد خنکی نیز روی این خاک ها بوزد می توانید زالوهای سالم و شادابی داشته باشید. در صورتی که نگهداری زالوها در آب به مدت بسیار طولانی مناسب نیست و ممکن است باعث بیماری و یا از بین رفتن زالو ها شود. زالوهایی که در خاک پرورش می یابند معمولا نیاز به تغذیه نخواهند داشت و می توانند از خاک مرطوب مواد غذایی لازم مورد نیاز خو را جذب نمایند.
زالوهایی که در آب نگهداری میشوند می بایست در آب تمیز زندگی کنند. بدین منظور آب محل زندگی آنها می بایست یک روز در میان عوض شده و آب تمیز جایگزین آن شود. این عمل به این دلیل انجام میگیرد که زالوها مواد شیمیایی از جمله آمونیاک تولید می کنند و آمونیاک نیز اکسیژن آب را از بین میبرد و به دلیل کمبود اکسیژن در آب زالوها ضعیف شده و بعد از چند روز میمیرند. تغییر ناگهانی دمای آب می تواند باعث از بین رفتن زالوها شود؛ پس در هنگام جابه جایی بهتر است که دمای آب به طور مداوم کنترل شود و از تغییر ناگهانی دمای آب تعویضی خودداری شود. دمای آبی که زالوها در آن زندگی می کنند نباید بیش از ۱۰ درجه سانتی گراد باشد؛ پس بهتر است که آب ها در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرند.

مشاوره پرورش زالو – بستر مناسب و یا محیط نگهداری زالوها:

مشاوره پرورش زالو
مشاوره پرورش زالو

مشاوره پرورش زالو : محیط نگهداری زالوها باید محیطی نیمه تاریک باشد. زالوها می بایست در آب های راکد و یا نیمه راکد تازه و تمیز نگهداری شوند. بستر زالوها برای استراحت و حرکت باید مناسب باشد؛ به طور مثال می بایست خاک رس نباتی و یا اشیا قابل چسپیدن با بادکش زالو در بستر وجود داشته باشد. در شرایطی که محیط پرورش زالوها محیطی آفتابی باشد می بایست حتما سایبان در آن محل وجود داشته باشد. بر روی بستر و یا محل نگهداری زالوها می بایست توری نصب شود تا از ورود شکارچیان زالو مانند پرندگان جلوگیری شود و یا باید توری ظریفی قرار داده شود تا مانع از فرار زالوها شود. باید سکویی یا محیطی در داخل آب جهت استراحت جفت گیری و پیله گذاری زالوها تعبیه شود. این محیط و بستر می بایست به دور از هر گونه آلودگی صوتی و ارتعاشی باشد تا آرامش زالو ها را بر هم بزند و مانع از تولید مثل و تکثیر آنها نشود. در این محیط حتما باید گیاهان آبزی برای تصفیه آب سایه اندازی، پیله گذاری و پوست اندازی وجود داشته باشند.
ممکن است در برخی موارد رنگ آبی که زالوها در آن نگه داری می شوند قرمز شود. رنگ قرمز آب می تواند به دلیل بالا آوردن خون توسط زالوها و یا هم نوع خواری زالوها باشد. برای جلوگیری از هم نوع خواری زالوها باید زالوهایی با هم پرورش داده شوند که از نظر تغذیه شبیه به یکدیگر باشند. در صورت بروز چنین مشکلی می بایست آب ظرف عوض شود. در صورتی که هم نوع خواری به وجود آید می بایست عامل هم نوع خواری مشخص شده و حذف شود. در برخی موارد نیز رنگ آب قهوه ای مایل به سبز در می آید. این رنگ به دلیل مدفوع زالو به وجود می آید. اگر آب به دلیل مدفوع نیز تغییر رنگ دهد می بایست در اسرع وقت تعویض شود.
پس به دلیل اینکه زالوها ممکن است خون استفراغ کنند و یا فضولات خود را دفن کنند، آب محل زندگی آنها به سرعت کثیف میشود. پس به محض کثیف شدت می بایست آب آنها تعویض شود. برای اینکه بتوان آب را در سریع ترین زمان ممکن تعویض کرد بهتر است که از همان ابتدا حجم محیط آبی نسبت به تعداد زالوها کوچکتر باشد. مثلا اگر محیط پرورش بطری شیشه ای ۳ لیتری باشد، می توان هر دو روز یک بار آب آن را تعویض کرد. اما اگر محیط پرورش زالو ۶*۴ با عمق ۳۴ سانتی متری باشد و تعداد زالوهای آن ۲۰۰ عدد باشند، می توان هر ۳ یا ۴ هفته یک بار آب آن را تعویض کرد.

اگر قصد راه اندازی کسب و کار پرورش زالو دارید توصیه می شود قبل از هر اقدامی حتما کتاب الکترونیکی آموزش 0 تا 100 پرورش زالو را دانلود و مطالعه کنید
در صورتی که زالوها بیمار شوند و یا بمیرند، باید آنها را شناسایی کرد و از آب خارج نمود. در این صورت می بایست مخزن ضد عفونی و شست و شو شود و بار دیگر با آب سالم پر شود و حتی موادی که داخل استخر وجود دارند از جمله گیاهان آبزی، سفال و … نیز می بایست ضدعفونی و یا در صورتی که دیگر کاربردی نداشته باشند حذف شوند.

مشاوره پرورش زالو – نکات مهم جهت پرورش زالو:

مشاوره پرورش زالو
مشاوره پرورش زالو

مشاوره پرورش زالو : نکاتی مهمی وجود دارند که در هنگام پرورش زالو و یا در انتخاب روش مناسب برای پرورش زالو موثر می باشند. به طور مثال محیطی که زالوها در آن نگهداری و پرورش می یابند نباید به گونه ای باشد که زالوها بتوانند به راحتی از آن فرار کنند. این محیط باید به گونه ای باشد که زالوها به راحتی بتوانند اکسیژن دریافت کنند. زالوها برای زنده ماندن نیاز به اکسیژن کافی دارند. در هنگام پرورش زالوها نباید کنترل دما و ph فراموش شود. زالوها باید به مقدار مناسب غذا دهی شوند. پس پرورش زالو امری ساده نخواهد بود و کسانی می توانند آن را انجام دهند که اطلاعات و تجربه کافی در این زمینه دارند.

مشاوره پرورش زالو – نکات قابل توجه برای پیشگیری از بیماری در زالوها:

مشاوره پرورش زالو : با اینکه زالوها در برابر انواع بیماری ها بسیار مقاوم هستند اما می بایست در پرورش و نگهدای زالوها موارد بهداشتی بسیار صحیح رعایت شود. پرورش و نگهداری زالو نیازمند به تخصص و آموزش می باشد و هر کسی نمی تواند به خوبی از عهده آن بر بیاید و از این طریق کسب درآمد نماید. در صورتی که موارد بهداشتی در پرورش و نگهداری زالوها رعایت نشود زالوها به بیماری دچار شده و ناقل بیماری خواهند بود و دیگر نمی توان از آن ها استفاده کرد. بنابراین در هنگام خرید زالو و همچنین در هنگام زالو درمانی باید بسیار دقت کرد.

چگونه میتوان از بیمار شدن زالوها جلوگیری کرد؟

مشاوره پرورش زالو
مشاوره پرورش زالو

مشاوره پرورش زالو : برای جلوگیری از بیمار شدن زالوها می بایست آب مخزن پرورش زالوها تمیز باشد و دارای هیچگونه گاز کلر و یا فلزات سنگین نباشد. این آب می بایست به محض کثیف شدت تعویض شود، سختی آب و میزان ph آب همیشه کنترل شود، درجه حرارت و دمای آب می بایست متناسب با دوره های پرورش زالو باشد؛ بدین صورت که دمای ۵ تا ۲۹ درجه سانتی گراد نوسان دمایی در طی دوره های مختلف پرورش زالوها می باشد و مناسب ترین دمای زیست بین ۵ تا ۱۵ درجه سانتی گراد می باشد.
برای اینکه زالوها به بیماری دچار نشوند تهویه هوا جهت تبادلات گازی، تنفسی و خنک ماندن آب باید وجود داشته باشد. همچنین بهتر است که فیلترهای فیزیکی ورودی و خروجی آب همیشه به دستی کنترل شوند.
برای بهتر مدیریت کردن زالوها بهتر است که زالوها از نظر جثه و سن طبقه بندی شوند و تعداد زالوها با مقدار حجم آب مخزن پرورش آنها متناسب باشد.
زمانی که در آب پرورش زالو آلودگی و فضولات مشاهده شد به منظور جلوگیری از بیماری این فضولات حذف شوند و یا به طور کلی آب تعویض شود.
برای مطمئن شدن از سلامت زالوهایی که برای پرورش خریداری کرده ایم می بایست آنها را در قرنطینه قرار دهیم تا مواد غذایی موجود در بدن آنها مصرف شوند و برای مدتی این زالوها گرسنه بمانند. بعد از اینکه از سالم بودن این زالوها اطمینان حاصل کردیم می توانیم برای پرورش آنها اقدام کنیم. اما در صورتی که در بین زالوها موارد مریض و یا کسب مشاهده کنیم می بایست آنها را حذف کرده و یا آنها را جدا کنیم و در قرنطینه قرار دهیم.
برای جلوگیری از بیماری در زالوها نباید زیاد از حد به آنها غذادهی انجام شود. زیرا تغذیه بیش از حد باعث استفراغ خون در زالو می شود و آب و یا محیط پرورش آن را آلوده می سازد. پس بهتر است که زالو ها در محیط های آبی تغذیه نشوند تا باعث آلودگی محیط پرورش خود نباشند.
یکی دیگر از موارد مهم جهت پیشگیری از بیماری در زالو ها گرسنه نگه داشتن زالوها می باشد.
محلی که زالو در آن پرورش می یابد باید به مانند محل های قرنطینه باشد و افراد متفرقه نباید به آنجا رفت و آمد داشته باشند تا باعث آلودگی محل پرورش نشوند.
زالوها را نباید در محیط خشک قرار داد. این کار باعث شوکه شدن و آسیب رساندن به زالو می شود. همچنین در هنگام حاملگی زالو نباید به آن دست زد. دست زدن به زالو ها در این هنگام به آن ها شک وارد کرده و به آنها آسیب می زند.

مشاوره پرورش زالو -چه عواملی باعث شوکه شدن زالوها می شوند:

چندین عامل وجود دارند که در هنگام بروز باعث ایجاد شوک و ترس در زالوها می شوند که عبارتند از

  • شوک حرارتی،
  • شوک نوری،
  • شوک ارتعاشی،
  • شوک فیزیکی
  • و شوک شیمیایی.

شوک های حرارتی و یا نوری باعث بروز علائم بیماری در زالوها می شوند.

علائم بیماری در زالوها چه هستند؟

از علائمی مانند

  • پوست شل و آویزان،
  • بوی تعفن،
  • لبهای قرمز،
  • تورم در سر و بادکشها،
  • سفتی عضلات،
  • مات شدن رنگ آب،
  • پوست رنگ پریده
  • و پوشش لزج سفید رنگ

می توان تشخیص داد که زالوها دچار بیماری شده اند.

علائم بیماری به چه دلیل در زالوها به وجود می آیند؟

به طور مثال می توان گفت که تورم در سر و بادکش ها به دلیل آمونیاک زیاد به وجود می آید. لکه های قرمز سر به دلیل وجود نیترات و تغییر دما به وجود می آیند. پوشش لزج سفید رنگ به دلیل بیماری های قارچی موجود در زالوها به وجود می آیند، بوی تعفن به دلیل آمونیاک زیاد و تعویض نکردن به موقع آب به وجود می آید و شل شدن و یا آویزان شدن پوست زالوها به دلیل وجود بیماری های باکتریایی رخ می دهد.

این مطلب را هرگز از دست ندهید : درآمد پرورش زالو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *