قیمت گل سانسوریا رنگی

قیمت گل سانسوریا رنگی :

قیمت گل سانسوریا رنگی :

 

اگه شما هم به گیاه های آپارتمانی علاقه دارید اما وقت کافی برای نگهدار از گیاه رو ندارید ، بهترین گزینه برای شما سانسوریا به حساب میاد . سانسوریا از جمله گیاه های آپارتمانی هست که انواع بسیار مختلفی داره ( در حدود 70 نوع مختلف ) که شما با هر نوع سلیقه ای ، جذب یکی از گونه های سانسوریا میشید . همون طور که گفته شد یکی از اصلی ترین مزیت های سانسوریا این هست که نیاز به مراقبت و شرایط نگهداری خاصی نداره و شما می تونید این گیاه رو در هر محیط و با هر آب و هوایی پرورش بدید ، بدون این که مشکلی برای رشدش پیش بیاد . البته نکته های ریزی برای رشد بهتر سانسوریا وجود داره که در ادامه بهش می پردازیم .
از بین گونه های مختلف سانسوریا ، سانسوریا نیزه ای / آفریقایی ( پنجه ای ) به خاطر شکل ظاهری منحصر به فردی که داره ، طرفدار های بسیار زیادی رو به خودش جذب کرده . برگ های این نوع سانسوریا مثل نیزه های بلند و باریک هستن که بسیاری از فروشگاه ها برای جذاب تر کردن این سانسوریا ها ، قسمت نوک نیزه ای برگ ها رو با مخمل های رنگی پوشش میدن و یا اون ها رو رنگ می کنن . این کار باعث میشه تا خریدار ها بیشتر به این گیاه جذب بشن و تمایل پیدا کنن تا اون ها رو خریداری کنن . البته عده ی بسیار زیادی از گیاه شناس ها عقیده دارن که رنگ کردن قسمت نیزه ای برگ های سانسوریا ، کار مناسبی نیست ؛ چرا که این رنگ ها طبیعی نیستن و از اون جایی که همراه با گیاه رشد می کنن و بالا میان ، ممکنه بلند مدت به برگ های گیاه آسیب بزنن .

قیمت گل سانسوریا رنگی
قیمت گل سانسوریا رنگی

سانسوریا رنگی نسبت به سایر سانسوریا ها به میزان نور کم تری نیاز داره و شما می تونید گلدان اون رو با فاصله از پنجره قرار بدید تا با این کار هم نور مورد نیازش رو دریافت کنه و هم در برابر تابش مستقیم نور آفتاب نباشه . با وجود این که گفته میشه سانسوریا رنگی ، گیاه سر سخت و مقاومی به حساب میاد .

سانسوریا رنگی به خاطر ساقه های ضخیم و گوشتی که داره ، مقداری آب و رطوبت رو در این قسمت ذخیره می کنه ، پس میشه گفت که نسبت به سایر گونه ها ، به آبیاری کم تری نیاز داره و اگر مدتی فراموش کنید که به گیاهتون آب بدید ، مشکل خاصی براش پیش نمیاد و رشدش دچار اختلال نمیشه . مثل بقیه ی سانسوریا ها ، به این گونه هم اگر بیش از حد نیاز آب بدید ، به مرور دچار پوسیدگی میشه ( ریشه گیاه ) و در دراز مدت به طور کل گیاه رو از بین میبره . مناسب ترین زمان برای آبیاری سانسوریا رنگی در فصل های گرم هر یک هفته یا 10 روز یک بار و در فصل های سرد هر دو هفته تا 15 روز یک بار هست . سانسوریا رنگی در مقابل سرما و گرما بسیار مقاوم هست و می تونه تا هوای 10 درجه و یا 28 درجه رو به خوبی تحمل کنه ، اما مناسب ترین دما برای این گیاه ، بین 15 تا 23 درجه سانتی گراد هست ( دمای اتاق ) . توجه داشته باشید که در فصل های سرد به دلیل رطوبتی که در خاک گیاه موجود هست بهتره کم تر اون رو آبیاری کنید و حتما قبل از هر آبیاری از خشک بودن خاک تا عمق 3 الی 4 سانتی متری مطمئن بشید تا از پوسیدگی ریشه ی گیاه جلوگیری کنید . به این مورد هم دقت کنید که هیچ وقت نباید روی ساقه ی سانسوریا رنگی رو آب پاشی کنید ؛ چرا که به ساقه آسیب وارد می کنه و رطوبتی بیشتر از نیازش رو بهش اضافه می کنه .

مناسب ترین خاک برای سانسوریا رنگی مثل بقیه سانسوریا ها ، خاک سنگین هست . ترکیبات این خاک شامل 30% شن و ماسه ، 5% مواد آلی و 65% رس هست که میشه گفت بهترین ترکیب برای رشد سانسوریا به حساب میاد و اگر با کود مناسب ترکیب بشه ، باعث میشه تا در مدت زمان کوتاهی ( 3 الی 4 ماه ) ، پا جوش های زیادی در کنار ساقه ی اصلی گیاه رشد کنن و شما می تونید به محض این که پا جوش ها کمی بزرگ و بالغ شدن ، برای تکثیر گیاهتون از اون ها استفاده کنید . البته توجه داشته باشید که پا جوش هایی که به وجود میان رنگی نیستن و به رنگ اصلی سانسوریا نیزه ای رشد می کنن . نکته ی دیگه ای که در نگهداری سانسوریا رنگی باید بهش دقت کنید ، این هست که هر از چند مدت یک بار حتما زهکشی خاک رو مورد بررسی قرار بدید . برای بررسی و افزایش زهکشی می تونید قسمت پایین گلدون رو با ابزار مخصوص ( مته ) سوراخ کنید . با این کار آب های اضافه ای که در خاک گیاه باقی موندن و ممکنه باعث افزایش بیش از حد رطوبت ریشه ی گیاه بشن ، از طریق این سوراخ ها از گلدون خارج میشن .

قیمت گل سانسوریا رنگی
قیمت گل سانسوریا رنگی

به طور کلی گیاه سانسوریا رنگی طیف قیمتی بسیار متفاوتی داره و ممکنه هر فروشگاه ( چه آنلاین و چه حضوری ) قیمت های مختلفی رو برای این گونه از سانسوریا تعیین کنن . تعیین قیمت سانسوریا رنگی به عوامل مختلفی مثل تعداد برگ ها ، ارتفاع برگ ها ، تعداد پا جوش ها ، جوان بودن گیاه ، . . . بستگی داره که پیشنهاد میشه در صورتی که قصد خرید این گیاه رو دارید ، حتما به صورت حضوری به فروشگاه مراجعه کنید و قبل از خرید گیاه رو به طور کامل بررسی کنید چرا که در خرید آنلاین ممکنه گیاه آسیب دیده باشه و یا مشکل دیگه ای باشه و از همه مهم تر این که هزینه ی بیشتری برای ارسال ، نسبت به خرید حضوری دریافت می کنن .

 

منبع : researchgate

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *