سود پرورش زالو

سود پرورش زالو

سود پرورش زالو : وب سایت پرورش مرجع کامل آموزش پرورش زالو است :

منبع مطلب ” سود پرورش زالو ” کتاب آموزش 0 تا 100 پرورش زالو است

قبل از اینکه به سود پرورش زالو بپردازیم بهتر است به نحوه به دست آوردن سرمایه اولیه بررسی کنیم

برای یک طرح کوچک حدود 40 میلیون تومان سرمایه لازم است

نحوه دست‌یابی به سرمایه اولیه

از طریق جذب سرمایه‌گذار، مشارکت‌هایی نظیر شرکت‌های تعاونی و مشارکت‌های مشابه چند نفره و سهامی، استفاده کردن از منابع و تجهیزات سازمانی مانند

  • دانشگاه‌ها،
  • معاونت پژوهش،
  • پارک علم و فناوری،
  • دریافت تسهیلات از بانک‌های حامل
  • یا صندوق‌هایی مانند نوآوری و شکوفایی و کارآفرینی امید،
  • ساختارهای مردم محور نظیر NGO ها،
  • بسیج سازندگی،
  • کمیته امداد
  • و سایر تشکل‌های مشابه

می‌توان بخشی از سرمایه مورد نیاز را تأمین کرد.

سود پرورش زالو چقدر است ؟

سود پرورش زالو چقدر است ؟ به دلیل ارزش بیولوژیکی ویژه زالوی پزشکی، بعد از قرن 19 میلادی به دلیل تمایل زیاد بیماران و پزشکان برای زالو درمانی، صید بی‌رویه زالوها آغاز شد. پزشکان بر این باور بودند که هیچ درمانی بهتر از مکیدن خون توسط زالوها نیست و این باور سبب استفاده زالوها از منابع طبیعی شد که باعث شد نسل زالوهای Hirudinaria mallinensis در اروپا به‌عنوان گونه در معرض خطر انقراض محافظت شود.
علاوه بر اینکه در کشورهایی نظیر

تولید زالو به‌صورت گسترده آغاز شد، واردات زالو نیز از کشورهای دیگر به‌صورت سازمان یافته آغاز شد. به دلیل اهمیت خرید زالوی پزشکی، کشورهایی نظیر سوئیس، واردات زالوی پزشکی به این کشور را مشمول معافیت تعرفه‌های گمرکی کردند و یک شرکت حمل و نقل تخصصی را برای آن در نظر گرفتند.
اولین مزیت رقابتی زالوی پزشکی که در ایران تولید می‌شود، برتری نژادی است که موجب وجود آنزیم‌های مؤثر بیشتر و یکنواخت در بزاق آن می‌شود. در واقع مشتریان اروپایی خصوصاً در حوزه داروسازی علاقه زیادی به خرید زالوی Hirudo medicinalis دارند که در کشورهای جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان و برخی شرکت‌های تخصصی اروپایی نسبت به تولید آن اقدام نموده‌اند. قیمت زالوی Hirudo medicinalis بر اساس قیمت‌های موجود در فروشگاه آنلاین آمازون یا فروشگاه معتبر leech.com به‌طور میانگین 10 دلار اعلام شده بود.

اگر قصد راه اندازی کسب و کار پرورش زالو دارید توصیه می شود قبل از هر اقدامی حتما کتاب الکترونیکی آموزش 0 تا 100 پرورش زالو را دانلود و مطالعه کنید

زالوها هرمافرودیت هستند. به زبان گویاتر زالوها دو جنسیتی هستند، اما خود بارور نیستند. هر یک از زالوها هر دو اندام تناسلی نر و ماده را در اختیار دارند که با هر بار جفت‌گیری هر دو زالو بارور می‌شوند. به همین دلیل ضریب تکثیر زالوها نسبت به سایر طرح‌های دامداری در معرض توجه قرار می‌گیرد، به این دلیل که زالوها می‌توانند در یک دوره زاد و ولد، 1 تا 4 پیله بگذارند که در هر پیله 8 تا 30 نوزاد زالو از آن متولد می‌شود. این نوسان تعداد با سن زالوی مادر و شرایط محیط پرورش رابطه مستقیم دارد.
از دیگر مزیت‌های اقتصادی تکثیر و پرورش زالو، هزینه تغذیه کم‌تر نسبت به سایر دام‌ها است. به دلیل اینکه زالوی پزشکی فاقد معده است، عملیات هضم توسط باکتری‌های همزیست گرم منفی به نام آئروموناس در فاصله زمانی طولانی انجام می‌شود.
زالوی پزشکی تنها برای درمان به‌صورت زنده استفاده نمی‌شود. دلیل اینکه از قرن 19 میلادی نه‌تنها تقاضا برای استفاده از زالو کم نشده بلکه بیشتر نیز شده است، استفاده از زالو در

  • دامپزشکی
  • صنایع داروسازی
  • لوازم آرایشی

نیز هست. در کشورهای اصطلاحاً توسعه‌یافته برای تهیه مواد اولیه دارویی و آرایشی، نسبت به استحصال آنزیم‌های مؤثر از بزاق زالو اقدام و از ارزش‌افزوده این موجود بیشتر از مصرف خام آن بهره‌مند می‌شوند. در واقع با تکثیر و پرورش زالوی پزشکی، علاوه بر اصلاح سبک درمانی پرهزینه و بعضاً پر ریسک و کم‌نتیجه، درمان‌های مؤثر و ارزان جایگزین می‌شود. اگر سبک درمانی در کشور اصلاح شود نیاز به خارج کردن مبالغ زیاد ارزی برای تهیه مواد اولیه دارویی و دارو نخواهد بود و در مقابل، با صادرات خام زالو و حتی فرآورده‌های آن می‌توانیم سهم بزرگی را در اقتصاد منهای نفت و اقتصاد مقاومتی به وجود بیاوریم.

این مطلب را هرگز از دست ندهید : درآمد پرورش زالو

سود پرورش زالو
سود پرورش زالو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *